Zes tekenen dat jij moet gaan crowdfunden

Kristel Casander March 10, 2020
269 keer bekeken 0 comments

Provincie Gelderland is matchfundingpartner van voordekunst. Matchfunding houdt in dat de provincie bijdraagt aan geselecteerde crowdfundingcampagnes uit Gelderland. 
De makers moeten 70% van hun campagne financieren met behulp van donateurs; de provincie Gelderland draagt de laatste 30% van het doelbedrag bij, met een maximale bijdrage van € 10.000.

Het doel van de provincie is om op deze manier initiatieven te ondersteunen die anders niet op de radar van de provincie verschijnen, maar wel een waardevolle toevoeging voor het cultuur- en erfgoedklimaat in Gelderland zijn. 

Interesse? Je kunt je vrijblijvend aanmelden voor een crowdfundingcampagne via voordekunst.nl/idee

 

 

Doe het voordekunst from voordekunst on Vimeo.

Is crowdfunding de juiste keuze voor jouw creatieve project? Deze checklist kan je helpen om de keuze te maken.

1. Je hebt je plan rond, maar de financiering nog niet

Het hebben van een helder doel is van levensbelang bij crowdfunding.

Natuurlijk willen je beste vrienden jou ook heus wel geld geven omdat ze jou (en je werk) in het algemeen waarderen, maar donateurs dragen het liefst bij aan een concreet, tastbaar product.

Het helpt dus als je een duidelijk plan hebt!  

2. Je zit vol energie en verse ideeën 

Een benefietavond met alle fans van je toneelgezelschap? Een impromptu straatoptreden met je blazersensemble? Een kunstveiling waarbij je unieke polaroids onder de hamer gaan?

Hoe origineler je werving, hoe beter.

3. Je wil je publiek betrekken bij wat jij maakt

Geld is niet het belangrijkste resultaat van crowdfunding.

Het magische van crowdfunding is dat je tientallen, soms wel honderden donateurs aan je bindt die je allemaal zo geweldig vinden dat ze hun random-reader voor je tevoorschijn trekken.

En dat is heel bijzonder. 

4. Je hebt heel veel zin om het vuurtje aan te steken

Crowdfunding is erg leuk en intensief.

De kracht van herhaling is real: soms moet je vrienden, kennissen en toevallige voorbijgangers meerdere keren aanspreken voor ze doneren. 

Het is de tijd voor mailtjes, sms’jes, telefoontjes en rooksignalen.

Plus: misschien is de lokale krant geïnteresseerd? Een nationale krant? De radio? De televisie...? Die kan je allemaal bereiken! 

5. Je bent gepassioneerd en enthousiast over je project

Tijdens de campagne zal je non-stop je verhaal aan het vertellen zijn. Aan je moeder, aan je kantoorgenoten, aan dat lieve meisje achter de balie van de Coffee Company… 

Zonder mensen aan te spreken kom je er niet. Daarom is het belangrijk dat jij jouw project ook echt ziet zitten.

Want: als je er zelf niet in gelooft, wie dan wel? 

6. Je bent klaar om de volgende stap te gaan zetten 

Met crowdfunding kan je project ineens heel hard gaan. Niet alleen mobiliseer je een grote groep mensen voor je idee, maar je gaat bijvoorbeeld ook tegenprestaties voor ze maken en contact houden met je nieuwe fans.

Bovendien wil iedereen dolgraag op de hoogte gehouden worden van de voortgang.

Tijd dus om dat droomproject waarheid te gaan maken! 

Tip! Provincie Gelderland draagt mogelijk bij aan jouw project! 

Provincie Gelderland draagt bij aan campagnes op voordekunst! In de afgelopen jaren droeg Provincie Gelderland al bij aan 167 projecten en werd er samen met de donateurs meer dan 1,1 miljoen euro gedoneerd aan Gelderse projecten.

Start je een project op voordekunst en voldoe je aan de criteria voor een bijdrage? Dan doneert Provincie Gelderland 30% als jij 70% van je doelbedrag hebt behaald. 

Klaar voor de start? Hier lees je meer over crowdfunden bij voordekunst, en hier kun je direct jouw idee aanmelden.

 

Images

Budget

$0.00 van $0.00
opgehaald

Comment

Twitter

0  Comments

Fields with an * are required.

We use CAPTCHA to prevent spam. Tick the checkbox to continue. You might be asked to select certain images

One moment ...
Cookie settings